Met de Afscheidsrede van Jezus op weg naar Pasen (31)

Hartelijk bedankt voor het prachtige werkje zuster Marianne Met de Afscheidsrede van Jezus op weg naar Pasen (31) Prachtige woorden zoals De Heer trekt met ons mee, ga in vreugde! We mogen de dagen beginnen aftellen naar het licht van Pasen. Hartelijk bedankt ervoor, wens je nog een gezegende vrijdag toe, vriendelijke groeten Walter.

zustermarianne

Een aantal jaren terug heb ik de vastenmeditaties van Jan Nieuwenhuis o.p. bij het Testament van Jezus, zijn Afscheidsrede, in de Veertigdagentijd als leidraad genomen. Deze afscheidswoorden van Jezus waren en zijn juist ook in deze tijd, op weg naar Pasen,  troostend en bemoedigend.

Dit jaar wil ik dagelijks een stukje van Jezus zijn Afscheidsrede (Joh. 13, 3 – 17, 26) lezen en overwegen.

‘Jezus, wetend dat zij Hem wilden ondervragen, zei tot hen: “Zoekt gij onder elkaar naar de betekenis van mijn woorden: een korte tijd en gij aanschouwt Mij niet meer, en wederom een korte tijd en gij zult Mij zien? Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: gij zult wenen en weeklagen, terwijl de wereld zich zal verheugen. Gij zult bedroefd zijn, maar uw droefenis zal in vreugde verkeren.’  (Joh. 16, 19-20)

Johannes schrijft zijn evangelie in een tijd waarin de christenen uit de synagoge worden verbannen. Vervolging en…

View original post 151 more words

I can not English but Netherlands-Belgium

