Twelfth Sunday after Pentecost: Proper 15B

Twaalfde zondag na Pinksteren: Juiste 15B
Proef en zie dat de Heer Is Good
1 Kings 2: 10-12; 3: 3-14 : Psalm 111 of Spreuken 9: 1-6 : Psalm 34: 9-14 : Efeziërs 5: 15-20 : Johannes 6: 51-58

Er is een benoemde tijd waarin we worden uitgenodigd onze kinderlijke denken weg te zetten en voeden zich met de wijsheid en Gods Woord. God spreekt door de wijsheid van Salomo roept naar ons:

“Kom, eet mijn eten
. en drinken wijn Ik heb gemengde
Laat je eenvoudige manieren en je zult leven;
. wandelen in de weg van inzicht “(Spreuken 9: 5-6)

Het leven is moeilijk. De weg is vaak moeilijk om te navigeren. Er is zo veel dingen te overwegen. Koning Salomo begreep dit. Wat als hij moest het volk regeren door zijn eigen wijsheid en talent? Zo bad hij:

En nu, HEERE, mijn God, u hebt uw knecht koning in de plaats van mijn vader David gemaakt, maar ik ben slechts een klein kind; Ik weet niet hoe om te gaan of te gaan. En Uw knecht is in het midden van de mensen die je hebt gekozen, een groot volk, zo talrijk dat ze niet kunnen worden geteld of geteld. Geven een inzicht in het achterhoofd om uw mensen te regeren, kunnen onderscheiden tussen goed en kwaad dan Uw knecht; ? want wie kan dit uw groot volk te regeren “(1 Koningen 3: 7-9)

Niemand van ons heeft de wijsheid die we nodig hebben voor de uitdagingen van het leven. Wetende dat is een goede start. Wenden zich tot God om hulp is het juiste alternatief. Waarom hebben we moeten bewijzen dat we dingen kunnen doen alle door ons?

De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid,
die handelen over een goed begrip,
zijn lof in der eeuwigheid. (Psalm 111: 10)

We zijn niet op onze eigen. God is met ons en zal ons helpen. Echter, de verleider vertelt ons dat we kunnen zijn als God en weet alle dingen. Hij deed dat in de hof van Eden en hij is nog steeds te vertellen dat leugen. Moeten we hem nog geloven?

Jezus is de enige die ons kan voorbereiden op de wereld te komen. De enige die gekwalificeerd is om ons voor te bereiden voor de volgende is Degene die van boven kwam. Jezus zei:

“Zeer waarlijk, Ik zeg u, tenzij gij het vlees van de Mensenzoon en zijn bloed drinkt, hebt u geen leven in u. Degenen die mijn vlees eet en mijn bloed drinkt heeft eeuwig leven, en Ik zal hen doen opstaan ​​op de laatste dag; voor mijn vlees is ware voedsel en mijn bloed is ware drank. Degenen die mijn vlees eet en mijn bloed drinkt blijft in mij en ik in hen. Net als de levende Vader Mij gezonden heeft, en ik leef door de Vader, dus wie eet me zal leven door mij. Dit is het brood dat uit de hemel kwam, niet dat wat uw voorouders aten, en ze stierven. . Maar degene die dit brood eet zal eeuwig leven “(Johannes 6: 53-58)

Zijn we klaar voor het brood van de hemel? Het is een vrijelijk aan ons gegeven. Maar we moeten proeven. We moeten het proberen. We moeten het eten. De psalmist schreef:

Smaakt en ziet dat de Heer is goed,
gelukkig zijn degenen die op Hem betrouwen.
O vrezen de Heer , je zijn heiligen,
voor degenen die vrezen hem geen gebrek. (Psalm 34: 8-9)

Afgelopen zondag hebben we gesproken over de bruiloft van het Lam. Dat feest begint nu voor degenen die het geloof, die horen wat de Geest zegt tot de kerken. Het is tijd om te wandelen in de wegen van inzicht – Gods inzicht.

I can not English but Netherlands-Belgium

