Eleventh Sunday after Pentecost: Proper 14B

Elfde zondag na Pinksteren: Juiste 14B
tafelBruiloftsfeest van het Lam
2 Samuel 18: 5-9, 15, 31-33 , Psalm 130 of 1 Koningen 19: 4-8 ; Psalm 34: 1-8 ; Efeziërs 4: 25-5: 2 ; Johannes 6:35, 41-51

Dit is de derde homilie van een trilogie van preken . We hebben besproken wat wonderbaarlijke voedingen van de Heer. Laten we nu een andere voeding die ze allemaal overtreft bespreken.

Elia leefde in een tijd van wanhoop. We lezen in de huidige Oude Testament les:

Elia ging een dag in de woestijn, en kwam, en zat onder een eenzame bezem boom. Hij vroeg dat hij zou sterven: “Het is genoeg; nu, HEERE, mijn ziel, want ik ben niet beter dan mijn voorouders. “Toen ging hij onder de bezem boom en viel in slaap. Plotseling raakte een engel hem aan en zei tot hem: “Sta op en eet.” Hij keek, en er op zijn hoofd was een taart gebakken op hete stenen, en een kruik water. Hij at en dronk, en ging weer naar beneden. De Engel des HEEREN kwam er een tweede keer, raakte hem aan en zei: “Sta op en eet, anders zal de reis te veel voor u zijn.” Hij stond op, en aten en dronken; toen ging hij in de kracht van dat voedsel, veertig dagen en veertig nachten op de berg Horeb van God. (1 Koningen 19: 4-8)

Mijn vader had een gezegde: “Het is goedkoper om het voedsel wetsvoorstel dan de factuur van de dokter te betalen.” Ik geloof dat er veel waarheid in wat hij zei was. We moeten goed eten te houden onze kracht en gezondheid. Eten is een zeer sterke drug die zelfs van invloed op de manier waarop we voelen en denken. Elia voelde vervallen en depressief, maar hij kreeg een aantal goede raad: “. Sta op en eet” Brood is wel de Het helpt ondersteunen ons langs de weg “personeel van het leven.”.

Er is nog een brood dat ook ondersteunt ons. Het ondersteunt ons in dit leven en in het leven te komen. Dit brood is de “levende brood.” De persoon die het gaf die naam was en is dat levende brood genoemd. Zijn naam is Jezus en we dringend Zijn voedsel nodig.

Jezus zei tegen de mensen: “Ik ben het brood des levens. Wie bij mij komt zal nooit honger hebben, en wie in mij gelooft zal nooit meer dorst hebben. (Johannes 6:35)

Zoals in Elia’s dag, dus we leven in een tijd van wanhoop. Velen niet herkennen, zelfs christenen. Wanneer om rond te kijken. Dingen uit elkaar te vallen. Christenen worden vervolgd over de hele wereld, en ze beginnen om de hitte in Amerika voelen. Meer dan ooit moeten we op de kracht van onze God door gebed, vasten en de Heilige Communie te nemen. We worden geconfronteerd met monumentale opdrachten en wij de Here Jezus nodig hebt voor elke stap die we nemen. De stappen vooruit steeds moeilijker geworden. Zijn wij bereid? Elia was niet, maar God hem versterkt. God wil ons versterken. Hij wil ons voor te bereiden. Maar velen Hem negeren en sommige christenen zijn gewoon weg te lopen omdat ze om te trouwen met deze wereld.

Voor degenen die willen luisteren, voor degenen die Zijn roep horen, vandaag brief les omschrijft de voorbereiding die God verlangt. De apostel Paulus schrijft:

Zet van u weg al bitterheid en toorn en woede en ruzie en laster, samen met alle boosheid, en wees lief voor elkaar, barmhartig, vergevende elkander, zoals God in Christus u vergeven heeft. Daarom navolgers van God, als geliefde kinderen, en leven in de liefde, zoals Christus ons heeft liefgehad en zich voor ons, een geurige aanbod en offer aan God. (Efeziërs 4: 25-5: 2)

Dit lijkt misschien een recept, maar de sleutel is in de liefde te leven. Laten we Gods liefde was over ons, waardoor genezing en het wegwassen van onze zonden en onrechtmatige verlangens.

Wat is dit feest voor die God vraagt ​​van ons voor te bereiden? Op het eiland Patmos, John kreeg een visioen van een andere voeding, door Jezus, dat was gewoon niet van deze wereld:

Toen hoorde ik wat leek op de stem van een grote schare zijn, als het geluid van vele wateren en als het geluid van machtige thunderpeals, roepende,

“Halleluja
Want de Heer onze God
, de Almachtige regeert.
Laten we ons verheugen en juichen
en geef hem de eer,
want de bruiloft des Lams is gekomen,
en zijn bruid heeft zich gereedgemaakt,
om haar het is verleend om te worden bekleed
met fijn linnen, helder en zuiver “-

voor de fijne linnen zijn de rechtvaardige daden van de heiligen.

En de engel zeide tot mij: ‘Schrijf dit:. Gezegend zijn zij die worden uitgenodigd om het bruiloftsmaal van het Lam. “” Dat zijn ware woorden van God “En Hij zeide tot mij, (Openbaring 19: 6-9)

Advertisements

I can not English but Netherlands-Belgium

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s