Speak Lord: of how to listen and serve

Levende Eucharistie
EEN DAGELIJKSE BLOG OP ONZE DEELNAME AAN DE ZONDAGSMIS VERDIEPEN
MenuWidgetsZoeken
Spreek Heer: hoe om te luisteren en te dienen

Kruisbeeld en Heilige Beelden in verlaten woning, Victoria, Gozo.Deze zondag is Palmzondag of, zoals het wordt aangeduid in de huidige vertaling van het Romeins Missaal Engels: Palmzondag van de Passie van de Heer.

De eerste lezing van Mass komt van de profeet Jesaja. De passage komt uit de zogenaamde derde nummer van de dienaar. Daarin horen we de lijdende dienaar spreken dankbaar voor de trouw van de Heer, en zijn gaven, zelfs als hij lijdt voor zijn eigen trouw aan de Heer.

De Heer heeft mij de tong van een leerling gegeven.
Zodat ik kan weten hoe te antwoorden op de vermoeide hij biedt me met spraak.
Elke ochtend wordt hij wakker me om te horen, als een leerling te luisteren.
De Heer heeft mijn oor geopend.
Voor mijn part , maakte ik geen weerstand, noch heb ik afwenden.
Ik bood mijn rug aan degenen die me opviel, mijn wangen aan hen die bij mijn baard scheurde; Ik had geen betrekking op mijn gezicht tegen belediging en speeksel.
De Heer komt mijn hulp, zodat ik ben onaangetast door de beledigingen.
Dus ook ik mijn aangezicht als een rots; Ik weet dat ik zal niet worden beschaamd.

Jesaja 50: 4-7

Living Eucharist

Crucifix and Holy Pictures in abandoned dwelling, Victoria, Gozo.This Sunday is Palm Sunday or, as it is denoted in the current English translation of the Roman Missal: Palm Sunday of the Passion of the Lord.

The first reading of Mass comes from the prophet Isaiah. The passage comes from the so-called Third Song of the servant.  In it we hear the suffering servant speak grateful for the faithfulness of the Lord, and his gifts, even as he suffers for his own faithfulness to the Lord.

The Lord has given me a disciple’s tongue.
So that I may know how to reply to the wearied he provides me with speech.
Each morning he wakes me to hear, to listen like a disciple.
The Lord has opened my ear.
For my part, I made no resistance, neither did I turn away.
I offered my back to those who struck me, my cheeks to those who tore at my beard; I did not cover my face against insult and spittle.
The…

View original post 94 more words

I can not English but Netherlands-Belgium

