https://roosjeblog.wordpress.com/2014/07/21/ooit/#comments Ooit – pps Roosje.

https://roosjeblog.wordpress.com/2014/07/21/ooit/#comments Ooit – pps Roosje.
Wens je een aangename zondag toe Roosje , bedankt voor je heel prachtig werkje “Ooit” Met heel mooie muziek en uitmuntende beelden waar je een mooi gedichtje heeft tussengevoegd…Ooit leerde men ons sparen, de knip op de geldbeugel.houden en centjes vergaren. Het leven is niet altijd een festijn, ooit leerden we om van kleine dingen dankbaar te zijn. Ooit droogde men lakens wapperend in de wind, die hadden nog de natuurlijke geur, die je in geen koelkast vindt. Kleine witte anjers, een bloempje: het hoorde allemaal bij mijn jeugd. Hun geur opsnuiven deed me zo’n deugd. In mooie blikken of kartonnen dozen bewaarde men ooit duizend en één dingen, plastiek kwam, blik en karton als opbergmiddel verdringen. Nooit zal plastiek roesten of vergaan, die blikken doos met inhoud, ze trekt mij nog altijd aan. Ooit was mijn leven, vrij van zorgen. Het aroma van verse koffie wekte me vroeg in de morgen. De zo bekende geur van lavandelzakjes in de la. Ooit snoof ik aan de geurkaarsen van onze ma. Ieder weekend haalden we onze verzorgingsspulletjes uit de kast, ik herinner me nog de geur van de poeder met de kwast. We droegen ooit nog een japon, iets wat je niet confortabel noemen kon. Er waren exemplaren die je moest stijven, om er het nodige volume in te krijgen. Al die dingen, zijn ze dan echt voorbijgestreefd.Ook een berichtje met de hand geschreven, dat men om elkaar geeft? Ooit stond de huislook op het dak van de schuur, een gratis verzorgingsmiddel van de natuur.Voor een plantje, kon men om een stekje bij de buurman gaan. in de kwekerij hagt daar een aardig prijskaartje aan…Prachtwerkje Roosje proficiat en dank je wel ervoor, ik wens je nog een gezellige zondag toe met vriendelijke groeten van Walter.

I can not English but Netherlands-Belgium

